دوره های آموزشی و خدمات سایت جنبه ظاهری دارد و صرفا جهت تست می باشد و در صورت خرید پشتیبانی ندارد.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ : الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟
زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ : الگوریتم جدید اینستاگرام چیست؟

اگر شما نیز مانند سایر کسب و کارها یک صفحه اینستاگرام برای برندتان باز کرده‌اید، باید اخیرا متوجه برخی تغییرات الگوریتم های اینستاگرام شده باشید. الگوریتم جدید اینستاگرام به تازگی برای بسیاری مشکل درست کرده است و بسیاری از افراد نمی‌دانند که اولویت اینستاگرام برای نشان دادن پست و استوری‌های جدید به کاربران چیست. در این پست با الگوریتم اینستاگرام و راه‌های شکست دادن آن آشنا می‌شوید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

زمانی که درباره الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنیم، از هوش مصنوعی سخن می‌گوییم که پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار نشسته است. الگوریتم اینستاگرام براساس یادگیری ماشین کار می‌کند. به عبارتی، هوش مصنوعی آن در هر لحظه داده‌های میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان را تحلیل می‌کند تا بداند برچه اساس باید محتواهای جدید را به آن‌ها نشان دهد. همین باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام هر لحظه در حال تغییر باشد.

 

برای مثال، احتمالا دقت کرده‌اید که در گذشته، اینستاگرام پست‌ها را براساس زمان انتشار آن‌ها به شما نشان می‌داد، اما حالا پست‌ها را براساس الگوی دیگری به شما نشان می‌دهد. به عبارتی الگوریتم جدید اینستاگرام دیگر به حالت وقایع‌نگاری (کرونولوژی) عمل نمی‌کند. بلکه عامل‌های دیگری مانند علاقه شما به موضوع پست، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و … در زودتر نشان داده شدن پست به شما موثرتر هستند.

چند نکته مهم درباره الگوریتم جدید اینستاگرام

۱- تفاوت ویدیو و تصویر

بسیاری فکر می‌کنند اگر بیشتر از تصویرهای ثابت، محتواهای ویدیویی منتشر کنند، اینستاگرام آن‌ها را بیشتر به مخاطبان نشان خواهد داد. پس از پخش شایعات در این زمینه، اینستاگرام با توضیحاتی به این شایعه پایان داد. ویدیو و تصویر از نظر الگوریتم اینستاگرام نسبت به هم برتری ندارند.

تقاوت ویدئو و تصویر در الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام تلاش می‌کند محتوایی را به شما نشان بدهد که کاربران زمان بیشتری را برای دیدن آن صرف کرده‌اند. محتواهای ویدیویی طولانی‌تر هستند و کاربران زمان بیشتری روی آن‌ها مکث می‌کنند. اگر تفاوتی میان ویدیو و تصویر وجود دارد، از رفتار کاربران ناشی می‌شود.

۲- تعامل (اینتراکشن) فیک

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ می‌تواند مواردی مانند استفاده از بات برای جمع کردن لایک و کامنت را شناسایی کند. پس تا حد امکان برای جذب فالوورهای واقعی تلاش کنید!

۳- طول کامنت

مهم نیست که کامنت‌ها شامل چند پاراگراف باشند یا تنها یک اموجی. تمام کامنت‌ها صرف نظر از طولشان ارزش یکسانی برای الگوریتم اینستاگرام دارند و به عنوان اینتراکشن محسوب می‌شوند.

 

۴- نوع اکانت‌

اگر برای تغییر اکانتتان از شخصی به بیزنسی تردید دارید، این تردید را کنار بگذارید. اینستاگرام رسما اعلام کرده است که الگوریتمش تفاوتی میان انواع اکانت‌ها قائل نمی‌شود. به عبارتی، نوع اکانتی که دارید به خودی خود روی میزان نشان داده شدن محتوای شما به کاربران تاثیری ندارد.

لگوریتم جدید اینستاگرام

بار دیگر در اینجا مسئله رفتار کاربران در میان است. اگر شما صاحب یک اکانت بیزنسی باشید اما کاربران مرتب با شما تعامل داشته باشند، همچنان در صدر محتواهای اینستاگرام آن‌ها خواهید بود.

۵- ۳۰ دقیقه اول

شایعه ۳۰ دقیقه اول به مدت چند سال وجود داشت، تا این که اینستاگرام به این شایعه پاسخ داد. براساس این شایعه، میزان تعاملی که یک پست در نیم ساعت اول بعد از پست شدن دارد، در تعیین جایگاه آن در فید برای الگوریتم اینستاگرام مهم است.

 

اینستاگرام این شایعه را رد می‌کند. به عبارت دیگر، اگر پست شما در دقایق اول چندان دیده نشود، باعث نمی‌شود که اینستاگرام آن را به فالوورهای پیگیر شما نشان ندهد.

هرچند باید زمان پست کردن را در نظر داشته باشید. نکته‌ای که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای فید

اگر می‌خواهید الگوریتم جدید اینستاگرام را شکست بدهید، ابتدا باید بدانید این الگوریتم برچه اساس کار می‌کند. در اینجا چند نکته مهم درباره الگوریتم اینستاگرام را ذکر می‌کنیم.

الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ تغییرات چندانی نسبت به سال ۲۰۲۰ نداشته است. با این وجود، دانستن مواردی که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به آن‌ها اهمیت می‌دهد به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با این شبکه اجتماعی کار کنید.

به گفته سایت later قوانین اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به ترتیب به موارد زیر اهمیت می‌دهند و براساس آن‌ها میزان موفقیت یک پیج اینستاگرامی را می‌سنجند:

۱- علاقه: الگوریتم اینستاگرام پیش‌بینی می‌کند که شما چقدر به محتوای یک پست اهمیت می‌دهید.

این که چه کسانی را فالو می‌کنید و چه مطالبی را لایک می‌کنید بر ترتیب نشان دادن پست‌ها در فید اهمیت دارد. اینستاگرام تلاش می‌کند حدس بزند شما چه مطالبی را می‌پسندید و همان‌ها را در بالای فید به شما نشان می‌دهد. به عبارتی، ترتیبی که پست‌ها در اینستاگرام چیده می‌شوند برآیندی از رفتارهای گذشته شما در این شبکه اجتماعی است. کسانی که با آن‌ها در ارتباطید، محتواهایشان را بیشتر لایک می‌کنید، شما را در پست‌ها بیشتر تگ می‌کنند و نوع پست‌هایی که با آن‌ها تعامل دارید در این مورد موثر هستند.

 

نوع اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید، پست‌هایی که لایک، سِیو یا شِیر می‌کنید یا زیر آن‌ها کامنت می‌گذارید برای الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ مهم است.

از طرف دیگر، اینستاگرام براساس نوع تعاملی که شما با پست‌ها دارید  محاسبه می‌کند که میزان علاقه شما به آن موضوع چقدر است. به عبارتی، در جدیدترین قوانین اینستاگرام انواع تعامل‌ها «وزن» دارند.

از طرف دیگر، اینستاگرام براساس نوع تعاملی که شما با پست‌ها دارید  محاسبه می‌کند که میزان علاقه شما به آن موضوع چقدر است. به عبارتی، در جدیدترین قوانین اینستاگرام انواع تعامل‌ها «وزن» دارند.

براساس الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ تعامل چگونه محاسبه می‌شود؟

برای عکس‌ها، کامنت، شِیر و لایک مهم‌ترین فاکتورهای اندازه‌گیری تعامل محسوب می‌شوند. هرچند به خاطر این که اینستاگرام بیش از یک سال است که تعداد لایک‌ها را پنهان می‌کند، گزینه سِیو را می‌توانید جایگزین لایک حساب کنید.

دانستن اهمیت این فاکتورها کمک می‌کند تا بدانید طراحی پست‌ها و کپشن‌ها را به چه شکلی انجام بدهید و مخاطب را به انجام کدام یک از این تعامل‌ها بیشتر تشویق کنید.

۲- الگوریتم اینستاگرام رابطه شما را با فالوورها تعیین می‌کند.

اینستاگرام سعی می‌کند از روی نوع تعامل شما با افراد، حدس بزند چه کسانی به شما نزدیک‌تر هستند و مطلب همان افراد را به شما نشان بدهد. به عنوان مثال، اگر روی عکس‌های شخص خاصی زیاد کامنت بدهید یا زیاد تگ بشوید، از نظر اینستاگرام آن شخص احتمالا عضوی از خانواده یا دوستان نزدیک شماست.

در نقطه مقابل، احتمالا متوجه شده‌اید که با فالو کردن یک شخص جدید، اینستاگرام در ابتدا تعداد زیادی از محتواهای او را به شما نشان می‌دهد. در صورتی که شما تعاملی با این محتوا برقرار نکنید، الگوریتم اینستاگرام حدس می‌زند که این فرد از جمله اشخاص نزدیک به شما نیست. در نتیجه محتواهای او را قسمت‌های انتهایی فید انتقال می‌دهد.

به گفته همین عضو تیم اینستاگرام، الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ براساس این سه فاکتور تخمین می‌زند که شما با چه کسانی رابطه نزدیک‌تری دارید:

  • افرادی که محتوایشان را مرتب لایک می‌کنید
  • افرادی که به آن‌ها دایرکت می‌دهید
  • افرادی که نام و آی دی آن‌ها را سرچ می‌کنید
  • افرادی که آن‌ها را در زندگی واقعی می‌شناسید

۳- الگوریتم اینستاگرام به زمان اهمیت می‌دهد.

فید اینستاگرام دیگر به ترتیب زمانی چیده نمی‌شود. با این حال، الگوریتم جدید اینستاگرام زمان پست شدن محتوا را به عنوان یکی از عامل‌های نشان دادن محتوا به مخاطب در نظر می‌گیرد. اینستاگرام همیشه تلاش می‌کند تا جدید‌ترین محتواها را به شما نشان دهد. پس اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق شوید یک تقویم محتوایی برای مطالب اینستاگرام تدوین کنید.

یکی از راه‌های شکست دادن الگوریتم جدید اینستاگرام این است که شما زمان بهینه برای پست کردن را بدانید.

این زمان با بررسی طولانی مدت کاربرها و آزمون و خطا در زمان گذاشتن پست به دست می‌آید. یک راه مناسب این است که شما براساس پرسونای مخاطب، زمان فعال بودن مخاطبان در اینستاگرام را حدس بزنید. مثلا اگر مخاطبان شما کارمند هستند، احتمال در ساعت ناهار (۱۲ تا ۲ بعد از ظهر) و شب (ساعت ۸ تا ۱۰ شب) بیشتر امکان دارد اینستاگرامشان را چک کنند. پس احتمالا این دو زمان، زمان‌های بهینه شما برای پست گذاشتن هستند.

ممکن است به این نتیجه برسید که تنها یکی از این دو بازه زمانی برای شما مناسب هستند یا حتی ممکن است هیچ یک از آن‌ها مناسب نباشند. در اینجا، بهتر است دوباره به حدس زدن و حتی شاید بازبینی پرسونا بپردازید.

۴- الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ میزان استفاده شما از اپلیکیشن را مورد نظر قرار می‌دهد.

در روز چقدر و چندبار اینستاگرام را باز می‌کنید؟

آیا تابه حال شده است که بعد از یک روز طولانی اینستاگرام را باز کنید و با حجم زیادی از پست‌ها مواجه شوید؟ دفعه بعد که این اتفاق افتاد، دقت کنید که ساعت این پست‌ها الزاما به ترتیب نیستند!

واقعیت این است که هرچه شما در یک روز به تعداد دفعه‌های بیشتری اینستاگرام را چک کنید، ترتیب زمانی پست‌ها منظم‌تر خواهد بود.

تعداد دفعه‌های بازدید شما از اینستاگرام روی محتوایی که می‌بینید تاثیر دارد. چرا که اینستاگرام تلاش می‌کند در هر بازدید به شما جدیدترین محتواها را نشان بدهد و محتواهایی را که قبلا دیده‌اید دیگر در بالای فید نمایش ندهد.

این نکته برای مخاطب‌های شما هم صادق است. بنابراین موقع طراحی استراتژی برای اینستاگرام مارکتینگ، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که مخاطب‌های شما احتمالا چندبار در روز به این شبکه اجتماعی سر می‌زنند.

۵- الگوریتم اینستاگرام به تعداد فالووینگ‌های شما اهمیت می‌دهد.

چند نفر را در اینستاگرام فالو می‌کنید؟ هرچه تعداد فالووینگ‌های شما بالاتر باشد، دست اینستاگرام در انتخاب محتوا بازتر است. به همین دلیل است که با یک دور باز کردن اینستاگرام، پست‌های تمام فالووینگ‌هایتان را نمی‌بینید.

هرچه اکانت‌های بیشتری را فالو کنید، پست‌های بیشتری را از قلم خواهید انداخت. این بخش از الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ باعث می‌شود که فالووینگ‌های «روح» شما خودبه‌خود حذف بشوند؛ چرا که اینستاگرام تلاش می‌کند فعال‌ترین اکانت‌ها را به شما نشان بدهد. هرچه اکانتی کمتر فعالیت کند از نظر اینستاگرام ارزش کمتری دارد که آن در میان فالووینگ‌های فعال شما قرار بدهد.

۶- مدت زمان استفاده یا Usage: برای الگوریتم اینستاگرام مهم است که شما چقدر در اینستاگرام می‌چرخید

مدت زمانی که در اینستاگرام سپری می‌کنید هم در محتواهایی که می‌بینید تاثیر دارد. هرچه بیشتر در اینستاگرام زمان بگذارنید، تعداد محتواهای جدید کمتر می‌شوند و در نهایت به نقطه‌ای می‌رسید که هیچ محتوای جدیدی را ندیده باقی نگذاشته‌اید!

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای استوری

الگوریتم استوری اینستاگرام تا حد زیادی مانند الگوریتم اینستاگرام در فید عمل می‌کند؛ هرچند در اینجا زمان انتشار استوری مهم‌تر است.

استوری بر دو پایه‌ی توجه به زمان و رابطه شما با کاربر کار می‌کند. به عبارتی جدیدترین استوری‌ها و استوری کسانی که فکر می‌کند کاربر با آن‌ها رابطه نزدیک‌تری دارد، جلوتر نمایش می‌دهد.

اینستاگرام تلاش می‌کند تا جدید‌ترین استوری‌ها را به شما نمایش بدهد. اگر با چند اکانت تعامل بالا دارید و آن اکانت‌ها به صورت منظم محتوا تولید می‌کنند، احتمالا همیشه آن‌ها را در صدر استوری‌های خود خواهید داشت.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای اکسپلور

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای این دو قسمت تا حد زیادی شبیه به الگوریتم اینستاگرام برای فید است؛ با این تفاوت که در فید پست‌ از اکانت‌هایی به شما نمایش داده می‌شود که آن‌ها را دنبال می‌کنید در حالی که در اکسپلور، پست‌هایی از اکانت‌های جدید و ناشناس خواهید دید.

اکسپلور شما احتمالا با اکسپلور دوست صمیمی‌تان بسیار متفاوت خواهد بود. چرا که الگوریتم اینستاگرام تلاش می‌کند تا این صفحه را برای هر کاربر تا حد امکان شخصی‌سازی کند.

قابلیتی که به اکسپلور اینستاگرام اضافه شده است، استفاده از کلمات کلیدی برای سرچ به جای هشتگ است. این قابلیت باعث شده که اکسپلور اینستاگرام کمی به سرچ گوگل نزدیک‌تر بشود و تجربه کاربری بهتری را برای کاربرها رقم بزند.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ برای IGTV

IGTV یکی از امکانات جدیدتر اینستاگرام است و به همین دلیل نحوه عمل کردن الگوریتم اینستاگرام در آن کاملا شناخته‌شده نیست. با این وجود احتمالا IGTV نیز از الگوریتمی مشابه الگوریتم فید پیروی می‌کند. در حال حاضر سه دسته در IGTV اینستاگرام وجود دارد:

For you

دسته‌بندی است که مخصوص شما طراحی شده. الگوریتم اینستاگرام ویدیوهای داخل این کانال را براساس کسانی که شما فالو می‌کنید و نوع تعاملات شما با انواع محتوا می‌سازد.

Following

شامل گلچینی از ویدیوها است که فالووینگ‌های شما در اینستاگرام تماشا می‌کنند.

به ویدیوهای ترند و محبوب میان تمام کاربران اینستاگرام اختصاص دارد.

چند ترفند برای شکست دادن الگوریتم های اینستاگرام

توصیه ما این است که به جای تلاش برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام، سعی کنید آن را درک کرده و براساس معیارهای آن رفتار کنید. در ادامه چند مورد را معرفی می‌کنیم که رشد پیج اینستاگرام شما کمک خواهد کرد:

۱- انتشار منظم محتوای باکیفیت

یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام تنظیم کنید و به آن وفادار باشید. اگر در زمان‌های منظم اقدام به انتشار محتوا بکنید، اعتماد الگوریتم اینستاگرام را به دست خواهید آورد. همچنین به کیفیت محتوا دقت کنید. محتواهای اختصاصی و باکیفیت بالا به اینستاگرام نشان می‌دهند که حساب کاربری شما یک حساب حرفه‌ای است. بنابراین اینستاگرام به شما اهمیت بیشتری خواهد داد.

انتشار محتوا را تنها به فید اینستاگرام محدود نکنید. انتشار استوری به صورت منظم نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در وضعیت اکانت اینستاگرام شما ایجاد کند. بسیاری از کاربران وقت بیشتری را به چک کردن استوری اختصاص می‌دهند و فید را زیاد بالا پایین نمی‌کنند. پس این ویژگی مهم اینستاگرام را فراموش نکنید.

برای داشتن برنامه انتشار منظم در اینستاگرام، خوب است که یک تقویم محتوایی داشته باشید. اگر می‌خواهید درباره تقویم محتوایی بیشتر بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله تقویم محتوا آکادمی اینفوگرام را مطالعه کنید.

۲- ایجاد تعامل

هرچه تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کنید، ارزش کارتان در نظر الگوریتم اینستاگرام بیشتر خواهد بود. ترغیب کردن کاربران به گذاشتن کامنت پای پست‌ها (برگزاری مسابقه، ایجاد سوال و …) یک راه مناسب برای ایجاد تعامل است.

از قدرت استوری در ایجاد تعامل غافل نشوید. استوری‌های اینستاگرام امکانات مختلفی از جمله گذاشتن کوییز، سوال، نظرسنجی و … را ایجاد کرده است. تمام این امکانات کاربران را به واکنش نشان دادن و ایجاد تعامل ترغیب می‌کند.

استفاده از کال تو اکشن می‌تواند در ایجاد تعامل بسیار مفید باشد. انواع کال تو اکشن‌ها برای اینستاگرام عبارتند از:

  • ورق بزنید (برای پست‌های اسلایدی)
  • سیو کنید
  • شِیر کنید / برای دوستانتان بفرستید
  • لینک را بالا بکشید (برای استوری)
  • کامنت بگذارید
  • برای ثبت نام کلیک کنید

۳- محتواهای اسلایدی و ویدیویی

الگوریتم اینستاگرام به مدت زمانی که کاربران برای مشاهده محتواهای شما صرف می‌کنند اهمیت می‌دهد. پس باید راهی پیدا کنید تا این مدت زمان را افزایش بدهید.

ساخت پست‌های تشکیل‌شده از چند اسلاید یک راه مناسب برای نگاه داشتن کاربران روی پست‌ است. این پست‌ها به دلیل محتوای دنباله‌دارشان باعث می‌شوند کاربر زمان طولانی‌تری را صرف آن‌ها کند.

محتواهای ویدیویی نیز در این میان موثر هستند. یک راه مناسب برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی و استفاده از امکانات اینستاگرام، استفاده از IGTV است. می‌توانید یک پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای را در فید نمایش بدهید تا مخاطبان برای تماشای فایل کامل به IGTV بروند. بدین ترتیب الگوریتم اینستاگرام به تدریج در IGTV نیز جایگاه مناسبی به شما اختصاص می‌دهد.

۴- زمان انتشار محتوا

سعی کنید بفهمید فالوورهای شما چه زمانی بیشتر فعال هستند و همان زمان را به پست کردن محتوا اختصاص بدهید. با این کار، احتمال دیده شدن پست‌های شما و تعامل مخاطبان بیشتر خواهد شد. به یاد داشته باشید که مخاطبان هر برند رفتار مشابهی ندارند. بعضی بین ۳ تا ۵ بعد از ظهر بیشتر به اینستاگرام سر می‌زنند و بعضی آخر شب. پس زمان انتشار محتوا را با توجه به پرسونای مخاطب تعیین کنید.

 

۵- هشتگ‌ ها

استفاده درست از هشتگ‌ّها می‌تواند یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام باشد. نکات استفاده از هشتگ عبارتند از:

  • از هشتگ‌ های صحیح و مرتبط استفاده کنید تا افراد درست و مرتبط بتوانند پست‌های شما را ببینند. استفاده از هشتگ‌های نامرتبط از نظر الگوریتم اینستاگرام باعث افت دیده شدن شما خواهد بود.
  • از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها نتیجه منفی دارد.
  • قبل از انتخاب هشتگ، آن را سرچ کنید. به‌خصوص به پیج رقیبانتان سر بزنید تا ببینید از چه هشتگ‌ّهایی استفاده کرده‌اند.

۶- انتشار دوباره محتواها

خوب است که هر از گاهی محتواهای پربازدیدتان را دوباره منتشر کنید. این کار توجه دوباره مخاطب‌های قدیمی را به شما جلب خواهد کرد. همچنین مخاطب‌های جدیدی نیز از این راه پیدا می‌کنید.

۷- تحلیل اینستاگرام

با ارتقای اکانت اینستاگرام به اکانت بیزنسی، این امکان را خواهید داشت که به صورت رایگان به تحلیل اینستاگرامتان بپردازید. اگر می‌خواهید بر الگوریتم اینستاگرام پیروز شوید، چک کردن مرتب تحلیل‌ها را فراموش نکنید. این تحلیل‌ها به شما خواهند گفت که در زمینه‌های مختلف مانند استفاده از هشتگ، انواع محتوا و … چقدر موفق عمل کرده‌اید.

همچنین می‌توانید از سایت‌هایی مانند tanke.fr به صورت رایگان برای تحلیل اینستاگرام استفاده کنید.

 

الگوریتم پردازش تصویر اینستاگرام

اینستاگرام به کمک الگوریتم پردازش تصویر، اجزا و عناصر موجود در عکس ها را تشخیص می دهد یعنی میتواند از عکس شما اگر عینک زده باشید عینک را تشخیص دهد و یا دیگر اجزاء، مانند طبیعت، خودرو، حیوانات و … را تشخیص دهد و در نهایت با توجه به اجزایی که در یک عکس شناسایی میکند آن را در اکسپلور؛ در کنار عکس های مشابه به کاربران نشان میدهد.

این الگوریتم برای رفتن به اکسپلور بسیار مهم است زیرا اگر عکس شما به گونه ای گرفته شود که اینستاگرام نتواند از آن سر در آورد به اکسپلور نیز نخواهد رفت. برنامه هایی وجود دارند که میتوانند تشخیص اینستاگرام را به شما اعلام کنند. ربات اینستاگرام کاربر مجازی که صفحه ای مخصوص برای برنامه تشخیص الگوریتم پردازش تصویر اینستاگرام دارد یکی از این برنامه‌هاست.

 

چرا الگوریتم اینستاگرام بعضی پست و اکانت ها را حذف می‌کند؟

گاهی پیش می‌آید که بعد از پست یا استوری کردن محتوایی، با هشدار اینستاگرام و حذف شدن آن مواجه شوید. حتی ممکن است اینستاگرام اکانت خود شما را هم تعلیق کند!

برای این که الگوریتم اینستاگرام پست شما را حذف نکند، خوب است یک نگاه کلی به شرایط استفاده از اینستاگرام بیاندازید. به طور کلی اینستاگرام نسبت به محتواهای زیر حساس است و امکانش زیاد است که در صورت تشخیص، آن‌ها را حذف کند:

  • تصاویری که برهنگی (Nudity) در آن‌ها وجود دارد از خط قرمزهای مهم اینستاگرام هستند. اگر به هر دلیلی محتوایی که منتشر می‌کنید شامل صحنه‌های برهنه است، باید آن‌ها را برای استفاده در اینستاگرام سانسور کنید.
  • استفاده از عکس‌های دارای کپی رایت بدون رعایت کپی رایت آن‌ها و ذکر نام عکاس یا طراح تصویر باعث حذف آن‌ محتوا از اینستاگرام می‌شود الگوریتم اینستاگرام به انتشار محتوای دارای کپی رایت به‌خصوص در پیج‌های بیزنسی بسیار حساس است.
  • هرگونه استفاده از بات و گذاشتن کامنت‌های اسپم زیر پست‌های دیگران اینستاگرام را نسبت به اکانت شما حساس می‌کند. اگر اینستاگرام حس کند که شما از بات استفاده می‌کنید اکانت شما را حذف خواهد کرد. پس فکر استفاده از کامنت‌های اسپم و بات را از سرتان بیرون کنید.

توصیه اینستاگرام برای اینفلوئنسرها در سال ۲۰۲۱

اینستاگرام همچنین توصیه‌هایی مخصوص اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ دارد که باعث رشد پیجشان می‌شود. این توصیه‌ها را می‌توانید برای پیج بیزنسی‌تان هم استفاده کنید. به گفته اینستاگرام، حجم محتواهای بهینه برای انتشار هفتگی در سال ۲۰۲۱ عبارت است از:

  • ۳ پست در هفته (شامل ویدیوهای reel و IGTV هم می‌شود)
  • ·        ۸ تا ۱۰ استوری در هفته (حداقل ۱ یا ۲ استوری در روز)
  • ·        ۴ تا ۷ ویدیو Reel
  • ·        ۱ تا ۳ ویدیوی IGTV  (شامل لایو هم می‌شود)

فراموش نکنید که برای شکست دادن الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۱ علاوه بر حجم محتواها، باید ۶ فاکتوری که گفتیم را هم رعایت کنید!

سوالات متداول درباره الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم های اینستاگرام چگونه کار می‌کنند؟

الگوریتم اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین کار می‌کند. این الگوریتم با دریافت اطلاعات کاربران و آنالیز رفتار آنها همواره در حال تغییر است. این تغییرات در جهتی است که کاربران بهترین تجربه کاربری را داشته باشند.

 

در چه صورتی توسط الگوریتم اینستاگرام جریمه خواهید شد؟

در صورتی که الگوریتم اینستاگرام متوجه خرید فالوور، لایک، و کامنت تقلبی شود صفحه متقلب جریمه خواهد شد. به علاوه استفاده از هشتگ‌های غیرمرتبط یا بیش از حد تکراری نیز می‌تواند موجب جریمه موقتی شود.

 

چطور الگوریتم اینستاگرام را شکست دهیم؟

با انتشار محتوای با ارزش و باکیفیت به صورت منظم در زمان مناسب، انتشار ویدئو یا تصاویر اسلایدی، تعامل بیشتر با سایرین، استفاده از هشتگ و … می‌توان در جهت هدف الگوریتم اینستاگرام که همان تجربه خوب کاربران است حرکت کرد.

 

چطور پست‌هایمان را وارد اکسپلور اینستاگرام کنیم؟

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر متفاوت عمل می‌کند. در واقع هر چه کاربر و فالورهایش پست‌های خاصی را لایک کنند آن قبیل پست‌ها در اکسپلور بیشتر نمایش داده می‌شود. بهترین نوع محتوا، محتوای ویدئویی است زیرا طرفداران بیشتری دارد.

 

چه امتیازی به این مقاله می‌دهید؟

در انتظار ثبت رای

دوشنبه, 5 مهر 1400
تصویر توسعه دهنده
توسعه دهنده
مدیر اصلی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

پست های مشابه

تست
6
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسین بیکی
پنجشنبه, 16 تیر 1401
test comment blog
۰/۱۴۰‌
راهنما
پیش نمایش متن
توسعه دهنده

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

4 مقاله اخیر

4 مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

مقالات پربازدید

مقالات پربازدید را از این قسمت میتوانید ببینید